Algemeen
Hoe neem ik contact op met de klantenservice?
We helpen je graag! De snelste manier om ons te bereiken is via de Chat-knop rechtsonder op onze website. Onze chat is beschikbaar van maandag t/m vrijdag, tussen 10:00 en 22:00 uur (GMT+1 Amsterdam).
Je kunt ons ook altijd mailen op: info@buytrend.nl.
Betalingen
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
Voor online aankopen accepteren we de volgende betaalmethoden:
- Visa
- MasterCard
- American Express
- Klarna
- iDeal
- iDeal in 3
- Bancontact
- Apple Pay
- Google Pay
- Sepa Bank Transfer
In welke valuta moet ik betalen?
Alle prijzen worden vermeld en berekend in euro's (EUR). Dit bedrag wordt omgerekend en verschijnt als je lokale valuta op je bankafschrift op basis van de huidige wisselkoers.
Alle valutaomrekeningen die op onze website worden weergegeven, zijn slechts schattingen op basis van de huidige wisselkoersen en worden dagelijks bijgewerkt.
Voor alle internationale bestellingen wordt de respectieve EUR/USD-koers in rekening gebracht bij het afrekenen.
Moet ik invoerrechten en belastingen betalen?
Alle heffingen, douanerechten en belastingen die worden opgelegd wanneer artikelen internationaal worden verzonden, zijn de verantwoordelijkheid van de klant. BuyTrend verlaagt de waarde van artikelen niet, noch markeren we artikelen als "cadeau".
Waarom werd mijn creditcard meerdere keren belast?
Dit geld is niet betaald aan BuyTrend, maar je creditcardmaatschappij heeft het voor je gereserveerd terwijl je afrekent. Als je adresgegevens daarna niet worden gevalideerd (misschien zijn je verzend- en factuuradres niet hetzelfde), wordt je betaling geweigerd. Je creditcardbedrijf geeft de autorisatie tussen de 2-7 werkdagen nadat de betaling is gedaan vrij, afhankelijk van je bank.
Let op: als je meerdere keren probeert af te rekenen, wordt je kaart meerdere keren geautoriseerd.
Waarom heb ik een e-mail ontvangen met het verzoek om aanvullende informatie te bevestigen?
Af en toe hebben we aanvullende informatie nodig als een geplaatste bestelling een potentieel risico op frauduleuze activiteiten heeft. Wij gebruiken deze informatie voor geen ander doel dan om de identiteit van de klant die de bestelling plaatst te verifiëren en te bevestigen, en slaan deze informatie niet op in onze systemen.
BuyTrend behoudt zich het recht voor om bestellingen te annuleren en terug te betalen als wij denken dat er een hoog frauderisico is en deze bestellingen niet zijn geplaatst door de oorspronkelijke kaarthouder.
Verzending
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling verwerkt is en hoe kan ik het volgen?
We vragen onze klanten om maximaal 7 werkdagen verwerkingstijd om je bestelling samen te stellen.
Om de geschatte levertijd te berekenen, voeg je de geschatte verwerkingstijd toe aan de geschatte levertijd van de verzendmethode die je hebt gekozen.
Tracking wordt per e-mail verzonden en kan worden gevolgd via de link die naar je wordt gemaild nadat je bestelling is verzonden.
Houd er rekening mee dat bestellingen die uit meer dan één stuk bestaan soms vanaf meerdere locaties worden verzonden en daarom apart worden verzonden - dit is zonder extra kosten voor de klant. In dit geval ontvang je aparte e-mails met meerdere trackingnummers voor elke zending. Ook kan de levertijd langer zijn vanwege feestdagen.
Wat zijn de verzendkosten?
Wij bieden gratis verzending voor alle bestellingen vanaf €20. Voor bestellingen onder €20 bedragen de verzendkosten slechts €2,95.
Moet ik invoerkosten of extra belastingen betalen bij levering?
Alle invoerrechten/kosten, douanerechten en belastingen die worden geheven wanneer artikelen internationaal worden verzonden, zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Vanwege lokale wetten geeft BuyTrend de waarde van artikelen niet af, noch markeren we artikelen als "cadeau". Als je vragen hebt over invoerrechten, douane en belastingen in jouw land, neem dan contact op met je lokale douanekantoor.
Bestellingen
Wat is jullie retourbeleid?
Hier vind je ons retourbeleid.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Als je een annuleringsverzoek wilt indienen, stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar onze klantenservice op info@buytrend.nl.
Vermeld in de e-mail je bestelnummer, het/de artikel(en) waarvoor je een annuleringsverzoek wilt indienen, of je een terugbetaling of omruiling wilt ontvangen en ons team neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Alle verzoeken worden per geval behandeld en annulering is niet gegarandeerd op verzoek. De reden hiervoor is dat we regelmatig een groot aantal verzoeken van klanten ontvangen en deze in volgorde van binnenkomst behandelen.
Release producten, loterij producten en artikelen gemarkeerd als Final Sale of in de uitverkoop kunnen onder geen enkele omstandigheid geannuleerd worden. Volgens ons winkelbeleid komen deze artikelen niet in aanmerking voor retournering, omruiling of annulering in de winkel of online. Voor elke afwijking kunnen 25% restockingkosten in rekening worden gebracht.
Ik heb nog vragen, hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Ons klantenserviceteam staat klaar om alle vragen te beantwoorden, van maandag tot en met zondag van 9:00 tot 18:00 GMT+1.
Onze reactietijd is gewoonlijk binnen 24 uur van de volgende werkdag voor e-mailverzoeken en vragen.
Neem gerust contact op via onze 'Chat'-knop (rechtsonder) of via e-mail op info@buytrend.nl.